1. Bevezető rendelkezések

  1. A jelen garanciális és reklamációs feltételek az exe, a. s. társaság (székhely: Slávičie údolie 6, 811 02 Bratislava, Szlovák Köztársaság; statisztikai számjel (IČO): 17 321 450, a Pozsonyi I. Kerületi Járásbíróság cégjegyzékében nyilvántartva, Sa rész, 6180/B sz. bejegyzés; a továbbiakban csak mint „Eladó“) és a Vevő közötti kapcsolatot hivatottak rendezni. A jelen dokumentum az Eladó és a Vevő közötti szerződés elválaszthatatlan részét képzi.
  1. Az Eladó és a Vevő közötti kapcsolatra vonatkozólag, a reklamációk kezelése terén a Szlovák Törvénytár 513/1991 sz., kereskedelmi törvénykönyvről szóló módosított törvényének (a továbbiakban csak mint „Kereskedelmi Törvénykönyv“) és a jelen garanciális és reklamációs feltételeknek (a továbbiakban csak mint „GRF“ vagy „GR feltételek“) a rendelkezései az irányadóak. Az Eladó és a Vevő egyetértőleg kijelentik, hogy a GRF rendelkezései előnyt élveznek a Kereskedelmi Törvénykönyv adott rendelkezéseivel szemben, kivéve, ha a Kereskedelmi Törvénykönyv kötelező jogszabályainak érvényesítéséről van szó.
  1. A jelen GR feltételek a Vevő számára a megrendelés Eladó részéről történő visszaigazolásakor lépnek hatályba.
  1. Az Eladó a jelen GRF hatálya keretében fenntartja a jogot, hogy a GRF rendelkezéseiben bármilyen módosítást hajtson végre a Kereskedelmi Törvénykönyv és a Szlovák Köztársaság területén érvényes egyéb jogszabályok kötelező érvényű rendelkezéseinek betartásával. A GR feltételek bármilyen módosításai azok www.exe.sk oldalon való megjelenést követő 3. napon lépnek hatályba.

2. Az áru/szolgáltatás átvétele és az áru/szolgáltatás károsodásának veszélye

  1. A Vevő köteles a leszállított árut/szolgáltatást a lehető legrövidebb időn belül leellenőrizni azt követően, hogy az áruval/szolgáltatással kapcsolatos kárveszély a Vevőre száll (azaz haladéktalanul az áru/szolgáltatás átvételét követően). Amennyiben az Eladó a szerződés értelmében köteles az árut elküldeni, ill. a szolgáltatást átadni, az áruval/szolgáltatással kapcsolatos kárveszély az áru/szolgáltatás fuvarozónak a szerződésben feltüntetett helyen történő átadásakor száll át a Vevőre, ill. – amennyiben a szerződésben az Eladót e kötelezettsége nincs feltüntetve – az áru/szolgáltatás annak a fuvarozónak történő átadásakor, aki az árut/szolgáltatást a rendeltetési helyére szállító fuvarozók közül az első. Amennyiben az árut/szolgáltatást a Vevő közvetlenül az Eladótól veszi át, az áruval/szolgáltatással kapcsolatos kárveszély az áru/szolgáltatás átvételekor száll át a Vevőre, ill. abban a pillanatban, amikor az Eladó jelzi, hogy az áru/szolgáltatás el van készítve átvételre (a két esemény közül a korábban bekövetkező időpont érvényes).
  1. A Vevő köteles a leszállított árut/szolgáltatást indokolatlan késedelem nélkül átvizsgálni rögtön azután, hogy az áru/szolgáltatás a rendelkezésére áll. Amennyiben a Vevő, miután az árut átvette a fuvarozótól vagy akár később is megállapítja, hogy a szállított áru mechanikailag károsodott, köteles haladéktalanul tájékoztatni a fuvarozót és kérni a károsodással kapcsolatos jegyzőkönyv felvételét. Ugyanekkor köteles tájékoztatni az Eladót is, hogy a fuvarozónál bejelentette a károsodást. Közvetlenül ez után köteles kapcsolatba lépni az Eladóval és tájékoztatni őt a szóban forgó körülményekről. A káresetről szóló jegyzőkönyv a mechanikai károsodás Eladó részéről történő elismerését célzó eljárást elengedhetetlen részét képzi.
  1. Amennyiben a Vevő az árut/szolgáltatást nem ellenőrzi, ill. nem biztosítja megfelelő módon és időben annak átvizsgálását és kipróbálását az áruval/szolgáltatással kapcsolatos kárveszély átszállása során, a vizsgálat során azonosított károkra vonatkozó igényét csak akkor érvényesítheti, ha bizonyítja, hogy az áru/szolgáltatás már az áruval/szolgáltatással kapcsolatos kárveszély átszállásakor is sérült volt. A Vevő az átvizsgálást vagy tesztelést köteles úgy elvégezni, hogy minden – szakmai gondosság biztosításával azonosítható – károsodás azonosításra kerüljön.
  1. A Vevő köteles haladéktalanul, legfeljebb azonban átvizsgálást vagy tesztelést követő 12 órán belül tájékoztatni az Eladót az összes azonosított károsodásról, ill. minden olyan károsodásról, melyeket szakmai gondosság biztosításával azonosítani lehetett. Ha a Vevő a szállítólevélen feltüntetett adatok és a ténylegesen leszállított áru/szolgáltatás mennyiségei között eltérést tapasztal, köteles haladéktalanul, legfeljebb azonban 12 órán belül tájékoztatni erről az Eladót. A Vevő ugyanakkor vállalja, hogy kifizeti a többletmennyiség leszállításának árát, amennyiben erről a körülményről nem tájékoztatja az Eladót az előző mondat értelmében.

3. Hibás áruért vállalt felelősség és a minőség garanciája

  1. A jelen GRF szerinti reklamációs feltételek ugyanúgy vonatkoznak a leszállított árukkal/szolgáltatásokkal kapcsolatos reklamációra, melyekért az eladó vagy a gyártó a törvény értelmében vállalja a garanciát, mint az olyan árukkal/szolgáltatásokkal kapcsolatos reklamációra, melyekért az eladó vagy a gyártó a garanciát átvállalta. A reklamációhoz minden esetben be kell mutatni az áru/szolgáltatás leszállításáról szóló okmányt, melynek hibáit kifogásolják, ill. melynek hibáira a reklamáció vonatkozik, és mindkét igénylésre ugyanazok, a jelen GR feltételekben feltüntetett a határidők és időszakok vonatkoznak.
  1. Hibás áruért/szolgáltatásért való felelősségből származó jogokat, valamint az áru/szolgáltatás reklamációját is a jelen GRF értelmében kell érvényesíteni, ill. intézni. A garanciális időszak kezdete ugyanaz az időpont, mint a kárveszély Vevőre való átszállásának időpontja a jelen GRF 1. pont 2. bekezdése alapján.
  1. A vevő köteles a hibás áruért/szolgáltatásért vállalt felelősségből származó jogait indokolatlan késedelem nélkül érvényesíteni, legkésőbb azonban 3 munkanapon belül a hiba azonosítását követően, ill. attól az időponttól kezdve, amikor a hibát elvárható gondosság mellett azonosíthatta. Amennyiben a hibás áruért/szolgáltatásért vállalt felelősségből származó jogokat a Vevő a hiba azonosítását követően – ill. attól az időponttól kezdve, amikor a hibát elvárható gondosság mellett azonosíthatta – 3 munkanapon belül nem érvényesíti, a reklamáció benyújtására vonatkozó jogát, valamint a hibás áruért/szolgáltatásért vállalt felelősségből származó minden egyéb jogát elveszti. Amennyiben az árura/szolgáltatásra garancia vonatkozik, a hibát be kell jelenteni, és a hibás áruért/szolgáltatásért vállalt felelősségből származó jogokat érvényesíteni kell, mégpedig indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb azonban három napon belül attól a naptól kezdve, amikor a hiba keletkezett, ill. amikor a hiba azonosítása lehetségessé vált. A garanciális időszak elteltével a reklamáció érvényesítésére vonatkozó jog megszűnik.

4. A reklamáció kezelése

  1. A Vevő az Eladó számára elküldi postai úton (cím: Slávičie údolie 6, 811 02 Bratislava, Szlovák Köztársaság) vagy e-mailben (info@exe.sk) az áru/szolgáltatás beszerzést igazoló, Eladó által kiállított okmányokat, úgy mint számla, szállítólevél, átadás-átvételi jegyzőkönyv és garancialevél.
  1. A reklamáció érvényesítésével kapcsolatos bármilyen kérdés esetén a Vevő e-mailben (info@exe.sk) keresheti az Eladót.
  1. A reklamációkezelési folyamat hossza a konkrét hibától függ, ha viszont 60 napnál tovább tart, az Eladó köteles írásban tájékoztatni a Vevőt az reklamációkezelési időszak meghosszabbodásáról. Amennyiben a gyártó nem ismeri el a hibát, ill. nem ismeri el a garanciális javítás jogosságát, a reklamáció kezelésével kapcsolatos minden költség a Vevőt terheli, és az áru/szolgáltatás csak a ráfordított költségek megtérítését követően kerül vissza a Vevőhöz.
  1. A reklamáció elismerése esetén az áru visszaküldésével vagy az ismételt szolgáltatásnyújtással kapcsolatos minden költsége az Eladó fedez.
  1. A reklamációra vagy hibás áruért vállalt felelősségből származó jogok érvényesítése céljával küldött csomagokat egyértelműen, „REKLAMÁCIÓ“ felirattal kell megjelölni. Amennyiben a csomagban több tétel is található, azokhoz csatolni kell a reklamált áruk/szolgáltatások listáját. Az Eladó nem veszi át a fogadó fél, ill. az Eladó költségére küldött csomagokat.
  1. A Vevő köteles az árut/szolgáltatást olyan csomagolásban küldeni, hogy az a szállítás során ne sérülhessen meg. Az Eladó azt ajánlja, hogy a reklamált árut az eredeti csomagolásában, antisztatikus csomagolásban stb. küldjék vissza. A Vevő felel az áru/szolgáltatás gyártási számainak a garancialevélen feltüntetett adatokkal való összevetéséért, és köteles az Eladót tájékoztatni az esetleges eltérésekről vagy más hiányosságokról, mégpedig indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb azonban 3 munkanapon belül a kárveszély jelen GRF 1. pont 2. bekezdése szerinti átszállásának időpontjától. Az Eladó alkalmazottjai az elküldött dokumentumok alapján biztosítják az eltérések javítását és az egyéb hiányosságok felszámolását és az új garancialevél elküldését. A Vevő arra az árura/szolgáltatásra, melyhez nem rendelkezik garancialevéllel, nem érvényesítheti a hibás áruért vállalt felelősségből származó jogait.
  1. A reklamált áruhoz/szolgáltatáshoz annak reklamációra való átadásakor csatolni kell a garancialevelet, valamint az áru értékesítéséről, szolgáltatás nyújtásáról szóló dokumentumot.
  1. Amennyiben a Vevő nem teljesíti az Eladó által szabott feltételek valamelyikét, az Eladó nem veszi át a reklamációra, ill. a hibás áruért vállalt felelősségből származó jogok érvényesítésére átadott árut/szolgáltatást, és azt a Vevő költségére visszaküldi a feladónak.
  1. A Vevő az árut/szolgáltatást az áru/szolgáltatás Eladó címére való elküldésével, a jelen GR feltételekben rögzített követelmények betartásával reklamálhatja. Az áru vagy szolgáltatás személyesen is reklamálható, de csak abban az esetben, ha arról a Vevő előzetesen egyeztet az Eladóval e-mailben (info@exe.sk), és az Eladó a visszaigazoló e-mailben megjelöli az időpontot, amikor a reklamált árut/szolgáltatást a Vevő személyesen átadhatja. Az azonosított hibákról szóló tájékoztatást a Vevő köteles a jelen GR feltételekben rögzített határidőkön belül átadni. Az írásos tájékoztatásban a Vevő köteles feltüntetni az azonosított hibákat, beleértve a reklamált hibák pontos, szabatos leírását, valamint az adott hiba megnyilvánulásának módját.

5 Garanciális időszak

  1. Az Eladó garantálja az egyes áru- és szolgáltatástípusok minőségét és tulajdonságait, minek keretében írásban kötelezettséget vállal, hogy a leszállított áru/szolgáltatás a meghatározott időszak alatt használható lesz a megállapodás szerinti vagy szokásos célra, azaz hogy a leszállított áru/szolgáltatás megőrzi megállapodás szerinti vagy szokásos tulajdonságait. A garanciális időszak kezdete ugyanaz az időpont, mint a kárveszély jelen GRF 1. pont 2. bekezdése szerinti átszállásának időpontja, amennyiben a felek közötti szerződés vagy a jelen GRF valamely pontja másként nem rendelkezik.
  1. Az Eladó nem felel az áru helytelen raktározásából, az áru/szolgáltatás szakszerűtlen használatából, valamint külső körülményekből, helytelen kezeléséből, elhasználódásából stb. adódó károkért. Az ilyen jellegű károkra az Eladó által nyújtott garancia sem vonatkozik.
  1. Az Eladó az árura/szolgáltatása a garancialevélen feltüntetett időtartamú garanciát nyújt. Az adott árura vonatkozó garanciális idő a gyártó által biztosított garanciális időn alapszik.
  1. A reklamáció keretében javított vagy kicserélt áru/szolgáltatás garanciális időszaka az eredeti áru/szolgáltatás garanciája alapján folyatódik, még abban az esetben is, ha a reklamációkezelés során az árut egy új gyártási számmal rendelkező árura, ill. a szolgáltatást egy másik szolgáltatásra cserélték.
  1. Az Eladó igényt tarthat a keletkezett szerviz-, szervezési és kezelési költségek megtérítésére, amennyiben a reklamáció, ill. az áruért vállalt felelősségből származó jogok érvényesítése nem bizonyult megalapozottnak.

6. Hibás áruért/szolgáltatásért vállalt felelősségből származó jogok érvényesítése

  1. Amennyiben a garanciális időn belül az áru/szolgáltatás reklamációja jogos, az Eladó köteles térítésmentesen biztosítani az azonosított hibák javítását. Amennyiben az áru/szolgáltatás nem javítható, a Vevő ugyanolyan típusú helyettesítő árura vagy új szolgáltatás nyújtására jogosult. Amennyiben nem áll rendelkezésre ugyanolyan típusú helyettesítő áru/szolgáltatás, az Eladó jogosult az eredeti áruhoz/szolgáltatáshoz hasonló paraméterekkel és műszaki kialakítással rendelkező helyettesítő árut/szolgáltatást biztosítani a Vevő számára. Amennyiben a javíthatatlan reklamált áru/szolgáltatás nem hozzáférhető a piacon, a reklamált áru/szolgáltatás, ill. az elismert hiba kompenzációja megfelelő helyettesítéssel vagy jóváírás kiállításával történik, melynek összege megfelel az Eladó által meghatározott megfelelő helyettesítés árának. Az Eladónak jogában áll eldönteni, hogy az áru/szolgáltatás kompenzációja megfelelő helyettesítéssel vagy jóváírás kiállításával történjen.
  1. Az Eladó köteles a reklamációt a jelen GRF 3. pont 4. bekezdése alapján kezelni.
  1. Az Eladó nem felel a garanciával biztosított áru azon hibáiért, melyek a kárveszély átszállásának időpontját követően, külső események hatására keletkeztek, és melyeket nem az Eladó – ill. olyan személy, akinek segítségével az Eladó kötelezettségeit teljesítette – okozott.
  1. Továbbá a garanciális időszak alatt biztosított garancia nem vonatkozik elsősorban, de nem kizárólagosan a következőkre: az áru/szolgáltatás engedély nélküli szoftver vagy fogyóeszközök használatából adódó hibái, számítógépes vírusok miatti hibái, az áru/szolgáltatás olyan körülmények között történő használatából adódó hibái, melyek hőmérsékletüket, szennyezettségüket, páratartalmukat, kémiai és mechanikai hatásaikat tekintve nem felelnek meg a gyártó által szabott követelményeknek, az áru/szolgáltatás túlzott megterheléséből vagy a kézikönyv/dokumentáció utasításaival vagy az általánosan elfogadott alapszabályokkal nem összhangban álló használatból, szakszerűtlen telepítésből, az elhanyagolt gondoskodásból adódó hibái, továbbá az adott műszaki szabványnak nem megfelelő elektromos hálózathoz való csatlakoztatásból, vis major körülményekből, időjárási hatásokból (elsősorban: villámcsapás stb.) adódó hibái.
  1. A garanciális időszak alatt biztosított garancia nem vonatkozik továbbá az áru/szolgáltatás meghibásodásaira, amennyiben az áruról hiányzik a gyártási szám, az áru az átvételt követően mechanikailag megsérült, az áru nem megfelelő körülmények között vagy nem megfelelő módon történő üzemeltetés miatt sérült meg, az áru agresszív kémiai környezetnek, magas hőmérsékletnek, erős elektromos vagy mágneses térnek volt kitéve, az áruról el lett távolítva a zárjegy, az áru elemi kár vagy elektromos hálózat meghibásodása miatt károsodott, az áru amiatt károsodott, hogy a Vevő az árut a használati utasítás vagy a gyártó garanciális feltételeinek rendelkezéseivel ellentétes módon használta vagy kezelte, valamint ha az árut nem márkaszervizben szervizelték vagy kezelték.

7. Kártérítés és nem elismert reklamáció

  1. A Vevő legkésőbb az áru átvételekor köteles megismerkedni a gyártó konkrét garanciális feltételeivel és az esetleges használati utasítással. Amennyiben a Vevő elmulasztja a garanciális feltételekkel és az esetleges használati utasítással való megismerkedés kötelezettségét, és ez az áru meghibásodásához vagy részleges/teljes tönkremeneteléhez vezet – főleg ha az áru a helytelen kezelés és az áru nem megfelelő használata miatt hibásodik meg, amely meghibásodás a standard, szabályos használat esetén nem fordult volna elő – az Eladó az ilyen meghibásodásokért nem vállal felelősséget.
  1. Ha megállapítást nyer, hogy a reklamált hiba a Vevő ténykedése, az áru/szolgáltatás helytelen használata vagy kezelése miatt keletkezett, és a Vevő – annak ellenére, hogy ezzel a körülménnyel tisztában volt, ill. tisztában lehetett – az adott hibát reklamálta, az Eladó az ezáltal keletkezett költségeinek és kárainak megtérítését követelheti a Vevőtől.
  1. Amennyiben az Eladó szakmai gondosság biztosítása mellett nem tudja megfelelően azonosítani a reklamált árut (pl. elveszett gyártási szám), de ennek ellenére elismeri és megfelelően kezeli reklamációt, a Vevő felel e ténykedéséből fakadó károkért, mégpedig abban az esetben, ha az Eladó terjesztője az adott reklamációt indokolatlannak ítéli. A Vevő ilyenkor köteles megtéríteni az Eladónak az ilyen reklamáció kezelésére igazolhatóan fordított költségeit.

8. Záró rendelkezések

  1. Az jelen GR feltételek az Eladó és a Vevővel közötti szerződés elválaszthatatlan részét képzik.
  1. A jelen GRF rendelkezései a Vevővel kötött szerződés aláírásának napján lépnek érvénybe és hatályba. Azokban az esetekben, amikor a Vevő nem köt az Eladóval írásos szerződést, a felek közötti kötelezettségi jogviszony a megrendelés Eladó részéről történő visszaigazolásakor keletkezik; a Vevő már a megrendelés elküldésével igazolja, hogy egyetért az Eladó jelen dokumentumban rögzített feltételeivel, mégpedig a megrendelés Eladó részéről történő visszaigazolásának időpontjával megegyező hatállyal.
  1. A szerződő felek abban is megállapodtak, hogy az Eladó nem felel a hibákért és nem vállalja át a minőségre vonatkozó garanciát abban az esetben, ha tudomására jut, hogy a reklamált áru gyártója, ill. terjesztője, amelytől az Eladó az árut/szolgáltatást beszerezte, az ellene indított csőd-, adósságrendezési, felszámolási, végelszámolási eljárás, vagy bármilyen más okból nem tudja a megállapodás szerinti szerződéses feltételek értelmében rendezni a reklamációt vagy a hibás áruér/szolgáltatásért vállalt felelősségből származó jogok érvényesítését, vagy elutasítja a reklamációt, ill. nem ismeri el a hibát. Ilyen esetben az Eladó fenntartja a jogot, hogy a reklamált árut/szolgáltatást visszaküldi a Vevőnek a reklamáció intézése nélkül, ill. a hibás áruért/szolgáltatásért vállalt felelősség keretében történő kompenzáció nélkül.

Bratislava, 2017. január 2.

GARANCIÁLIS ÉS REKLAMÁCIÓS FELTÉTELEK FOGYASZTÓI SZERZŐDÉSEKHEZ

1. Bevezető rendelkezések

  1. A jelen garanciális és reklamációs feltételek (a továbbiakban csak mint „GRF“ vagy „GR feltételek“) az exe, a. s. társaság (székhely: Slávičie údolie 6, 811 02 Bratislava, Szlovák Köztársaság; statisztikai számjel (IČO): 17 321 450, a Pozsonyi I. Kerületi Járásbíróság cégjegyzékében nyilvántartva, Sa rész, 6180/B sz. bejegyzés; a továbbiakban csak mint „Eladó“) és a fogyasztó mint vásárló (a továbbiakban csak mint „Vásárló“) közötti, az áru adásvételéről szóló szerződések részét képzik.

2 Garanciális időszak

  1. Az Eladó az új Árura a hatályos jogszabályok értelmében biztosít garanciát. Az előző mondat szerinti garancia nem vonatkozik fogyasztásra szánt Árura vagy olyan árura, amely jellegéből adódóan hosszabb ideig nem használható vagy tárolható. Az Eladónak jogában áll a garanciális időszakot meghosszabbítani; az így meghosszabbított garanciális időszak feltételeit és terjedelmét a garancialevélben rögzíti. Használt áru esetén a garanciális időszak tizenkét (12) hónap.
  1. Az Eladó szállítólevelet állít ki az Vásárló részére, amely egyúttal garancialevélként szolgál, amennyiben az nem képzi az Áru eredeti csomagolásának részét.
  1. A garanciális időszak az Áru Vásárló általi átvételekor indul.
  1. A garanciális időszakba nem számít bele a megalapozott reklamáció kezelésének időszaka, amely a reklamált Áru reklamációkezelés és a reklamált hibák felszámolása céljával történő kézbesítésekor indul, és addig az időpontig tart, amikor a Vásárló a reklamációkezelést követően átveheti az Árut.

3. A garancia terjedelme és a garancia alóli kivételek

  1. A garancia által biztosított jogok megszűnnek, amennyiben azok nem a garanciális időszak alatt kerülnek érvényesítésre. A garancia által biztosított jogokat a hiba keletkezését követően, indokolatlan késedelem nélkül kell érvényesíteni.
  1. A garancia nem vonatkozik az Áru azon hibáira és sérüléseire, (i) melyeket a használati utasítással, az Áruhoz tartozó dokumentációval, az áru használatának általánosan elfogadott alapszabályaival nem összhangban álló használat, karbantartás vagy javítás, vagy a Vásárló, esetleg harmadik személy egyéb nem szakszerű beavatkozása okozott, beleértve a nem márkaszervizben történő szervizelést is, (ii) melyek külső tényezők hatására keletkeztek bármilyen okból, (iii ) melyeket engedély nélküli vagy nem megfelelő szoftverek használatai, számítógépes vírusok, malwarek, addwarek vagy egyéb rosszindulatú szoftverek és kódok okoztak, (iv) melyeket engedély nélküli, nem eredeti fogyóeszközök használata, elsősorban nyomtatók nem eredeti patronjai és papírjai okoztak, (v) melyeket az áru nem megfelelő körülmények között, nem megfelelő helyiségekben történő üzemeltetése, elsősorban a nem megfelelő hőmérséklet, páratartalom, porkoncentráció vagy az adott környezet nem megfelelő kémiai, fizikai vagy mechanikai hatásai miatt keletkeztek, (vi) melyeket az áru/szolgáltatás túlzott megterhelése okozott, (vii) melyek az Áru karbantartásának és az Áruról való gondoskodás elhanyagolásából adódtak, (viii) melyeket az Áruhoz meghatározott műszaki szabványnak nem megfelelő elektromos hálózathoz való csatlakoztatás okozott vagy (ix) amelyeket vis major körülmények okoztak, esetleg olyan szállítás során előforduló körülmények, amelyért az Eladó nem felel.
  1. A garancia továbbá nem vonatkozik olyan Árura, melynek gyártási számát eltávolították, az megsérült, vagy az Árut lezáró zárjegyeket eltávolították vagy azok megsérültek. A garancia nem vonatkozik olyan Árura sem, amely felhasználásra került, elsősorban, de nem kizárólagosan egyszeri felhasználású licenccel rendelkező szoftverekre, melyek regisztrálása az adott Árut használhatatlanná teszi más felhasználók számára, valamint akkukra, tintapatronokra stb.
  1. A garancia nem vonatkozik továbbá az olyan hibákra és sérülésekre, melyek a hibára és sérülésre vonatkozó jogos garancia késedelmes érvényesítéséből fakadnak, és melyek esetében a garancia időben történő érvényesítése megakadályozta volna az adott hiba szétterjedését vagy egyéb hibák kialakulását.

4. A hibákért vállalt felelősséggel kapcsolatos tájékoztatás a a Polgári Törvénykönyv 622. – 624. §-a alapján

  1. Amennyiben kezelhető hibáról van szó, a Vásárló jogosan igényelheti, hogy azt térítésmentesen, időben és megfelelő módon felszámolják. A Vásárló a hiba felszámolása helyett kérheti az Áru kicserélését is, vagy ha a hiba csak az Áru komponensét érinti, a komponens cseréjét, amennyiben ez az Áru ára vagy a hiba komolysága szempontjából az Eladónak nem jelent aránytalanul nagy ráfordítást. Az Eladó a hiba kijavítása helyett minden esetben választhatja az Áru hibátlan darabra való cseréjét, amennyiben azzal a Vásárló számára nem okoz jelentős nehézségeket.
  1. Amennyiben olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet kijavítani és a hiba megakadályozza, hogy az Árut a Vásárló hibátlan termékként használja, a Vásárlónak jogában áll az Árut kicseréltetni, ill. a Szerződéstől elállni. Ugyanezek a jogok illetik meg a Vásárlót akkor is, ha javítható hibáról van szó, de a Vásárló a hiba többszöri javítást követő ismételt előfordulása vagy a hibák nagyobb száma miatt nem tudja az Árut megfelelő módon használni.
  1. Egyéb nem javítható hibák esetén a Vásárló megfelelő árengedményt kérhet az Áru árából.
  1. Amennyiben az alacsonyabb áron értékesített vagy használt Árunak olyan hibája van, amelyért az Eladó felelősséget vállal, a Vásárló az Áru cseréje helyett megfelelő árengedményre jogosult.
  1. A Vásárló nem jogosult visszaküldeni az Árut, (i) melyet felhasznált, megrongált vagy más módon lehetetlenné tette annak további használatát, (ii) amennyiben az számítógépes program, audiovizuális tartalom, hangfelvétel, audiovizuális vagy multimediális műalkotás, melyet a Vásárló már kicsomagolt, (iii) melyet jellegéből adódóan nem lehet visszaküldeni, (iv) amely romlandó stb.

5. A reklamáció érvényesítése

  1. A Vásárló az Áru reklamációját az Eladó székhelyén érvényesíti. A reklamáció az Eladó székhelyén, munkanapokon 9:00 és 15:00 között, előzetes telefonos vagy e-mailes egyeztetést követően érvényesíthető.
  1. A Vásárló a reklamáció során köteles bemutatni az Árut, az Áru beszerzését igazoló dokumentumot, a garancialevelet és az Áruhoz tartozó egyék kiegészítőket és dokumentációt, valamint a címzésen szerepelnie kell a „Reklamáció“ feliratnak. A reklamált Áru nem küldhető utánvétes fizetéssel, sem más szolgáltatással, amely a szállítási költségeket az Eladóra terheli. Az Árut olyan csomagolásban kell elküldeni, amely biztosítja, hogy az Áru a szállítás során nem sérül meg. A szállítás során az Áru károsodásáért a Vásárló felel.

6. A reklamáció kezelésének módja és határidői

  1. A reklamáció kezelésének módját a Polgári Törvénykönyv idevágó rendelkezései és a Szlovák Törvénytár fogyasztók védelméről szóló 250/2007 sz. törvénye 18. §-ának rendelkezései szabályozzák.
  1. Amennyiben a Vásárló érvényesíti a reklamációt, az Eladó vagy az Eladó megbízott alkalmazottja tájékoztatja a Vásárlót a reklamáció vonatkozó jogszabályokkal összhangban történő kezelésének módjáról, és haladéktalanul – indokolt esetben legkésőbb 30 napon belül – lebonyolítja a reklamációt.
  1. Az Eladó a reklamáció lebonyolítását követően e-mailben vagy más megfelelő módon tájékoztatja a Vásárlót a reklamáció kezelésének eredményéről, majd a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül kiállítja a Vásárló számára a reklamáció lebonyolítását igazoló dokumentumot.

Bratislava, 2017. január 2.