Alkalmazás
A SAM alkalmazása négy lépésből áll:
-
A szoftverek leltárba vétele – felülvizsgáljuk az Ön által használt szoftverek tényleges állapotát.
-
A tényleges állapot összevetése a beszerzett licencekkel – megállapítjuk, hogy rendelkezik-e licenccel az összes használatban lévő programhoz, esetlegesen azonosítjuk, mely licenceket kell beszereznünk.
-
A szoftver használatával kapcsolatos folyamatok és intézkedések foganatosítása, azok esetleges felülvizsgálata – az összevetés eredményeinek fényében bevezetjük cégénél a szoftver használatának belső irányelveit, ezeket lehetőség szerint minden alkalmazott irányába kommunikálni kell.
-
A céges szoftver hosszú távú használata – beállítjuk a szoftver cégen belüli hatékony kezelésének módját, kidolgozzuk az egyes szoftvernevekhez tartozó médiumok könyvtárait és bevezetjük az összes kapcsolódó dokumentum rendszeres felülvizsgálatát.